the analysis information technology service management
bahasa indonesia
Abstract
: Menggambarkan masalah yang terjadi dalam layanan IT di PT. Pelindo III, baik dari segi internal maunpun external. Beberapa masalah yang dihadapi meliputi kurangnya pemahaman sistem dan transfer knowledge yang tidak maksimal saat terjadinya perubahan, keterlambatan dalam penyelesaian layanan IT karena beban kerja yang tinggi, komunikasi yang kurang efektif antara pihak internal maupun eksternal dalam menginformasikan pemberitahuan sistem, serta faktor-faktor lain seperti kurangnya transfer knowledge kepada pengguna, keterbatasan personal yang menangani sistem, dan kurangnya informasi yang diberikan oleh pengguna internal terhadap penguna eksternal terkait permaslahan yang tersampaikan. PT Pelindo III telah menetapkan SLA (Service Level Agreement) atau penyelesaian sesuai dengan kategori permasalahan, dan permasalahan tersebut di informasikan kepada pengguna eksternal beserta cara penyelesaiannya agar dapat dihindari dimasa depan atau dapat diselesaikan oleh pengguna itu sendiri. Untuk meningkatkan tata Kelola layanan IT, penulis menyatakan perlunya dilakukan audit sistem informasi menggunakan framework COBIT 5. Framework ini digunakan untuk mengukur dan menilai tata Kelola dan manajemen TI di suatu instnsi atau organisasi. Dalam penelitian ini, penulisi akan menganalisis Information Technology Service Management (ITSM) dalam operasi dukungan menggunakan framework COBIT 5.
Downloads
References
Copyright (c) 2023 Arika Yuliana
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution International License (CC BY 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Copyright without Restrictions
The journal allows the author(s) to hold the copyright without restrictions and will retain publishing rights without restrictions.
The submitted papers are assumed to contain no proprietary material unprotected by patent or patent application; responsibility for technical content and for protection of proprietary material rests solely with the author(s) and their organizations and is not the responsibility of the SMART TECHNO or its Editorial Staff. The main (first/corresponding) author is responsible for ensuring that the article has been seen and approved by all the other authors. It is the responsibility of the author to obtain all necessary copyright release permissions for the use of any copyrighted materials in the manuscript prior to the submission.